بالا بردن استخر فرزند کرمان استخر ذخیره کشاورزی

بالا بردن: استخر فرزند کرمان استخر ذخیره کشاورزی 15500 فرزند ماهی ریگان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز بازار خودرو زیاد کردن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

تعریف مشخصی از خودروهای هیبریدی وجود ندارد. بعضی ها معتقدند این خودروها بنزینی محسوب می شوند و بعضی دیگر هیبریدی ها را برقی تفسیر می کنند. واردکنندگان خودرو، بن

زیاد کردن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

زیاد کردن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

عبارات مهم : بنزین

تعریف مشخصی از خودروهای هیبریدی وجود ندارد. بعضی ها معتقدند این خودروها بنزینی محسوب می شوند و بعضی دیگر هیبریدی ها را برقی تفسیر می کنند. واردکنندگان خودرو، بنزینی بودن هیبریدی ها را قبول ندارند و به همین جهت خواهان حمایت دولت هستند تا این خودروها در بازار کشور عزیزمان ایران جایی جهت خود پیدا کند. ولی در برابر دولت در بنزینی بودن این خودروها اصرار دارد و می گوید هنگامی که این خودروها جهت حرکت به بنزین نیاز دارند چه لزومی به هیبریدی بودن آن وجود دارد.

زیاد کردن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

این رفت و آمدها و تفسیر های متعدد از خودروهای هیبریدی باعث شد تعرفه واردات این ماشین تحت تأثیر قرار گیرد. تعرفه این ماشین قبل از بازبینی 2 درصد بود ولی بعد از بازبینی خودروهای مایلدهیبرید، فول هیبرید، پلاگین هیبرید و خودروهای تماماً الکتریکی بین 5 تا 25 درصد تعیین شده است است.این مهم صدای اعتراض واردکنندگان ماشین را بلند کرد.چرا که دولت پیش از این گفته بود از واردکنندگان خودروهای هیبریدی حمایت می کند.

اما رفت و برگشت های تعرفه ای آخر کار خودروهای هیبریدی نبود آیا که 25 اردیبهشت مدیر امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی شرکت برنامه و بودجه این خودروها را مشمول پرداخت 10 درصد ارزش گمرکی کرده است.با این اتفاق به ازای واردات یک خودروی هیبریدی عوارض واردات به 35 درصد می رسد. عوارضی که باعث زیاد کردن قیمت این نوع خودروها در بازار خواهد شد. مدت ها است که خودروهای خارجی از بزرگراه زیاد کردن قیمت عبور می کنند به گونه ای که قیمت ها بیش از 30 مییلون تومان گران شده است هست. این گرانی ها نهایی دارد و حال باید به صورت رسمی منتظر این بود که خودروهای سبز با قیمت های نجومی فروخته شود.

اکبر رحمانی مدیر امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی شرکت برنامه و بودجه در نامه ای به مدیر امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات وزارت صمت خواستار تسری عوارض 10 درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز به خودروهای هیبریدی شد.

تعریف مشخصی از خودروهای هیبریدی وجود ندارد. بعضی ها معتقدند این خودروها بنزینی محسوب می شوند و بعضی دیگر هیبریدی ها را برقی تفسیر می کنند. واردکنندگان خودرو، بن

در این نامه آمده است: بازگشت به نامه مورخ ۱۸ اردیبهشت در خصوص تسری عوارض 10 درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز- برقی (با توجه به بررسی های به عمل آمده در قانون بودجه 97 با عنوان درآمد حاصله از وضع عوارض از افزایش10 درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز) اجرا شود. همچنین در این نامه تأکید شده است است: از آنجا که خودروهای هیبریدی بنزین سوز برقی در بازارهای کشور عزیزمان ایران از نظر نوع سوخت مورد استفاده بنزین سوز مصوب می شوند لذا خودروهای هیبریدی موجود نیز مشمول 10 درصد از ارزش گمرکی خودروهای تعیین شده است می گردند.

کوروش مرشد سلوک مدیر انجمن وارد کنندگان ماشین چالش خودروهای هیبریدی را در نوع تعریف آن می داند. وی می گوید:اگر تعریف ثابت و مشخصی وجود داشت واردکنندگان ماشین با چالش تعرفه ای روبه رو نمی شدند.

وی با بیان اینکه خودروهای هیبریدی، بنزین سوز- برقی نیستند، اظهار داشت: تا زمانی که آشنایی با عملکرد خودروهای هیبریدی وجود نداشته باشد سوء تفاهم ها از بین نخواهد رفت.

زیاد کردن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

رئیس انجمن وارد کنندگان ماشین خاطرنشان کرد:یکی از پرسشها واردکنندگان ماشین تناقض در تصمیم گیری ها هست. مجلس با کم کردن تعرفه موافق است ولی در بودجه تعرفه تازه به نام عوارض 10 درصدی ارزش گمرکی گنجانده می شود.این نوع تصمیم گیری ها به ضرر اقتصاد و شرایط کشور است.مرشد سلوک یادآور شد:واردکنندگان ماشین به دنبال ارز تک نرخی هستند تا قیمت خودروهای وارداتی در بازار کنترل شود ولی ارزی که به ما داده شده است بسیار محدود است و این امر نمی تواند به کمک بازار بیاید.

چندی پیش محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت راجع به اوضاع خودروهای هیبریدی و اینکه تعرفه آن 11 برابر شده است هست، اظهار داشت: خودروی هیبریدی بسته به نوع آن از 15 درصد و در عالی ترین شرایط 30 درصد کم کردن مصرف سوخت فسیلی نسبت به نوع مشابه بنزینی خود دارد و بر همین اساس تفاوت 30 و 40 درصد در تعرفه با نوع بنزینی آن دیده شده است هست. وی با بیان اینکه خودروی تمام برقی که سوخت فسیلی مصرف نمی کند تعرفه آنها 5 درصد هست، افزود: ما دو نوع خودروی هیبریدی داریم. یک مدل آن هیبریدی بنزینی است که شارژ آن صرفاً به وسیله موتور بنزینی هست. دومین نوع هیبریدی پلاگین(plug in) است که شارژ آن به وسیله موتور بنزینی و هم اتصال به برق خارجی صورت می گیرد. خودروی تمام برقی هم بدون موتور بنزینی و صرفاً از طریق شارژ به وسیله برق خارجی است.

تعریف مشخصی از خودروهای هیبریدی وجود ندارد. بعضی ها معتقدند این خودروها بنزینی محسوب می شوند و بعضی دیگر هیبریدی ها را برقی تفسیر می کنند. واردکنندگان خودرو، بن

وی با بیان اینکه اگر صحبت کارشناسی در این حوزه مطرح شود ما به آن توجه خواهیم کرد، اظهار داشت: نشانه ما جلوگیری از ایجاد رانت در واردات خودروهای هیبریدی بود.این خودروها از نظر مصرف بنزین با خودروهای وارداتی برابر هستند لذا دلیلی ندارد که تعرفه واردات آنها در حدود 4 تا 5 درصد بماند. ولی در مورد خودروهای برقی پایین بودن تعرفه مدنظر قرار گرفته است.

نباید فراموش کرد مصرف پایه خودروهای هیبریدی هم به مراتب پایین تر از خودروهای بنزین سوز است و به این ترتیب حتی اگر در رانندگی واقعی سوخت بیشتری مصرف کنند همچنان کم مصرف تر و کم آلاینده تر از انواع بنزینی هستند. به عنوان مثال سوناتا با موتور 2.4 لیتری مصرف سوخت ترکیبی حدود 8.1 لیتر دارد در حالی که نمونه هیبریدی آن 5.6 لیتر مصرف سوخت دارد و حتی با فرض اختلاف برابر هر دو عدد در خیابان، باز هم نمونه هیبریدی به مراتب کم مصرف تر هست. فراموش نکنیم سوناتا یک سدان بزرگ است و جهت مقایسه بد نیست بدانید پژو 405 مصرف سوخت متوسطی معادل 9 لیتر در شهر دارد. به این ترتیب می توان با اطمینان گفت حتی با وجود اختلاف مصرف واقعی خودروهای هیبریدی با نمونه های بنزین سوز، به علت مصرف سوخت نهایی پایین تر و آلایندگی کمتر آنها، حمایت از این خودروها در برابر خودروهای بنزین سوز گزینه ای مقرون به صرفه خواهد بود.

زیاد کردن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

روزنامه کشور عزیزمان ایران

واژه های کلیدی: بنزین | ماشین | واردات | هیبریدی | خودروهای وارداتی | قیمت خودروهای وارداتی | بازار خودرو

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه