بالا بردن استخر فرزند کرمان استخر ذخیره کشاورزی

بالا بردن: استخر فرزند کرمان استخر ذخیره کشاورزی 15500 فرزند ماهی ریگان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند… , گفت‌وگوی متفاوت از عباس عراقچی

به اعتقاد «سیدعباس عراقچی» از مهمترین اثرات برجام، اصلاح تصویر غلطی بود که رسانه‌های غربی از کشور عزیزمان ایران ساخته بودند. او می‌گوید: «رسانه‌ها، کشور عزیزمان

تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند... , گفت‌وگوی متفاوت از عباس عراقچی

گفت وگوی متفاوت از عباس عراقچی؛تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند…

عبارات مهم : ایران

گفت وگوی متفاوت از عباس عراقچی

تصویر کشور عزیزمان ایران عوض شده/ کسی معطل ویزای کشور عزیزمان ایران نمی ماند

تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند… , گفت‌وگوی متفاوت از عباس عراقچی

به اعتقاد «سیدعباس عراقچی» از مهمترین اثرات برجام، اصلاح تصویر غلطی بود که رسانه های غربی از کشور عزیزمان ایران ساخته بودند. او می گوید: «رسانه ها، کشور عزیزمان ایران را کشوری معرفی کرده بودند که عده ای در آن، انقلاب کرده و افراد تندرو، خشن، ضد حقوق بشر و کسانی که دنبال ساخت بمب اتم هستند و حرف حساب را متوجه نمی شوند، در آن سرکارند. کشوری که کاملا غیرعقلایی و غیرمنطقی است.»

به گزارش ایسنا، عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات هسته ای ۱ + ۵ بود که با تلاش آن ها و هدایت محمدجواد ظریف ـ وزیر امور خارجه ـ نه تنها برجام به آخر رسید، که توانستند تصویر کشور عزیزمان ایران را در ذهن جهانیان عوض کردن دهند و درهای کشور را به روی گردشگران باز کنند.

او همچون بسیاری از دیپلمات های کارکشته دیگر، شمرده و سنجیده سخن می گوید و از زیاده گویی پرهیز می کند. آشنایی و تجربه های خوبی از صنعت گردشگری دارد و به خوبی می داند رشد این صنعت چه اثرات مطلوبی در کشور خواهد گذاشت.

به اعتقاد «سیدعباس عراقچی» از مهمترین اثرات برجام، اصلاح تصویر غلطی بود که رسانه‌های غربی از کشور عزیزمان ایران ساخته بودند. او می‌گوید: «رسانه‌ها، کشور عزیزمان

این گفت وگوی متفاوت راجع به گردشگری با عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای که حالا معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امورخارجه هست، در شماره ششم ماهنامه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «مهر پارسه» انتشار یافته است.

عراقچی در این گفت وگو که در کمتر از یک ساعت انجام شده، راجع به نقش برجام در گردشگری، چالش های سفر انگلیسی ها و آمریکایی ها به کشور عزیزمان ایران و لغو روادید سخن گفته است.

آینده گردشگری کشور عزیزمان ایران را چطور می بینید؟

زمینه بسیار مستعدی جهت گسترش گردشگری در کشور عزیزمان ایران وجو دارد. گردشگری جهت ما هم بُعد اقتصادی و هم بُعد فرهنگی بسیار مهمی دارد. با توجه به تبلیغات منفی که علیه کشور عزیزمان ایران صورت گرفته هر گردشگر خودش یک مبلغ فرهنگی جهت کشور عزیزمان ایران به شمار می رود و هر گردشگری هم که به کشور عزیزمان ایران سفر می کند بسیار تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ما قرار می گیرد. ولی اینکه آینده گردشگری کشور را چطور می بینم باید بگویم که به عنوان یک دیپلمات خوش بین هستم و این خوش بینی به معنای اعتماد به طرف برابر نیست، بلکه خوش بین جهت رسیدن به اهداف مورد نظر هستم.

تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند… , گفت‌وگوی متفاوت از عباس عراقچی

فکر می کنم گردشگری آینده خوبی دارد، منوط به تحقق یکسری شرایط که مهمترین آنها اتخاذ یک رویکرد و فهم درست و واقعی نسبت به گردشگر باشد و همه به این نتیجه برسند که صنعت گردشگری جهت کشور، ضرورت اقتصادی و فرهنگی دارد.

اما با توجه به الزامات و محدودیت هایی که در کشور وجود دارد باید جامعه نشانه خود را گردشگران فرهنگی قرار دهیم، کسانی که با نشانه فرهنگی یا محیط زیست گردی به کشور عزیزمان ایران سفر می کنند و ایران، مقصد خوبی برایشان هست. گردشگران به جایی سفر می کنند که امنیت وجود داشته باشد. آنها می خواهند در سفرشان آرامش داشته باشند. همین طور امکانات رفاهی حداقلی می خواهند و باید زیربناهایی وجود داشته باشند، اعم از زیربنای فکری و اجرایی. به طور کل آینده صنعت گردشگری کشور عزیزمان ایران را درخشان می بینم به شرط اینکه بدانیم چطور با گردشگر برخورد کنیم.

به اعتقاد «سیدعباس عراقچی» از مهمترین اثرات برجام، اصلاح تصویر غلطی بود که رسانه‌های غربی از کشور عزیزمان ایران ساخته بودند. او می‌گوید: «رسانه‌ها، کشور عزیزمان

به گردشگری فرهنگی اشاره کردید فکر می کنید چقدر میراث فرهنگی و صنایع دستی در توسعه صنعت گردشگری نقش دارد؟

در کشور عزیزمان ایران میراث فرهنگی و تاریخی حرف اول را می زند و صنایع دستی هم بخشی از آن هست، ولی اگر امتیاز اول هستند تنها امتیاز ما نیستند. در کشور عزیزمان ایران هم جاذبه های طبیعی و هم فرهنگ و مردم شناسی می توانند جهت گردشگر جالب باشند. اگر صنعت گردشگری کشور عزیزمان ایران به صورت هدفمند روی گردشگری فرهنگی متمرکز شود باید به دنبال معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی و مردم شناسی باشد.

تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند… , گفت‌وگوی متفاوت از عباس عراقچی

در سالهایی که سفیر فنلاند بودم گروهی از نمایندگان پارلمان آنجا به کشور عزیزمان ایران و شیراز سفر کردند. هنگامی که از آنها پرسیدم کجا برایتان جالب بود غیر از اینکه از همه جا تعریف کردند گفتند؛ شاهچراغ. آنها خیلی تحت تاثیر حال و هوای مردم در شاهچراغ قرار گرفته بودند. آستانه شاهچراغ جایی است که جهت توریست مهیا نشده و مردم در آن زندگی طبیعی و جاری خود را دارند و به همین علت بود که این مکان مذهبی و مقدس جهت آنها جالب بود. از طرفی آنها جهت داخل شدن به حرم چادر سر کرده بودند و تصویر یادگاری که گرفته بودند بیش از بقیه عکسها برایشان خاطره انگیز بود.

اگر به درک درستی از گردشگری برسیم، متوجه می شویم که جاذبه ها فقط جاذبه های تاریخی و بنا و ساختمان نیستند، بلکه فرهنگ و آداب و رسوم ما همچون مراسم فرهنگی نوروز نیز می تواند جاذبه گردشگری باشد. حتی در مراسم محرم امسال به گواه صدا و سیما تعداد زیادی توریست خارجی شرکت کرده بودند.

به نظر شما برجام چقدر در توسعه روابط بین الملل و توسعه صنعت گردشگری کشور موثر بوده است؟

خیلی ها امروز به برجام از زاویه تحریم ها می نگرند و زوایای دیگر آن را نادیده می گیرند. یکی از مهمترین اثرات برجام اصلاح تصویر غلطی بود که رسانه های غربی از کشور عزیزمان ایران ساخته بودند. آن ها کشور عزیزمان ایران را کشوری معرفی کرده بودند که عده ای در آن انقلاب کرده بودند و افراد تندرو، خشن، ضد حقوق بشر و کسانی که دنبال ساخت بمب اتم هستند و حرف حساب متوجه نمی شوند، در آن سرکارند و کاملا غیرعقلایی و غیرمنطقی هست. برجام توانست این تصویر غلط را اصلاح کند و متوجه شوند کشور عزیزمان ایران دولتی دارد که حرف منطق می زند.

پای میز مذاکره ای می نشیند که آن طرف میز پنج کشور عضو شورای امنیت شرکت ملل و آلمان نشسته اند و در مذاکراتشان به توافقی رسیدند که دنیا و شورای امنیت از آن حمایت می کند. تحریم ها که برداشته شد مردم دنیا دانستند که کشور عزیزمان ایران هم یک کشور عادی است و ایرانی ها منطقی و اهل گفتگو هستند، بعد شایعات دیگری هم که راجع به کشور عزیزمان ایران وجود داشت از جمله حمایت از تروریست و نبود حقوق بشر هم غلط هست. چنانچه مبارزات کشور عزیزمان ایران با داعش نیز مزید بر علت شد و دنیا متوجه شد که تروریست ها تکفیری هایی هستند که با شیعیان فاصله زیادی دارند.

اگر شیعه نبود الان داعش بغداد، دمشق و بیروت را نیز گرفته بود. در کنار بحث امنیت که نتیجه تلاش نیروهای امنیتی هست، فضای جدیدی جهت کشور عزیزمان ایران به وجود آمد، ولی جهت توسعه صنعت گردشگری زیرساخت های داخل کشور نیز باید اصلاح شود، از جمله نحوه تفکر مردم و فروشنده ها که به خارجی ها به چشم یک طعمه نگاه نکنند که گرانفروشی کنند تا سطوح بالاتر جامعه.

آقای ظریف گفته بودند مذاکره کنندگانی که به کشور عزیزمان ایران سفر کرده بودند، در مذاکرات نرمش بیشتری داشتند. نظر شما در این باره چیست؟

نگرش هر کسی که به کشور عزیزمان ایران سفر می کند عوض می شود و این اتفاق مشمول بر دیپلمات ها هم می شود. اروپایی هایی که در کشور عزیزمان ایران سفارت داشتند و اغلب به کشور عزیزمان ایران سفر کرده و کشور عزیزمان ایران را دیده بودند، درک بهتری از شرایط کشور داشتند تا آمریکایی هایی که نه سفارتخانه داشتند، نه به کشور عزیزمان ایران سفر کرده بودند و هیچ تصویری از کشور عزیزمان ایران نداشتند و فقط متکی به رسانه هایشان بودند. خیلی طول کشید تا زن «وندی شرمن» متوجه شد با چه کسانی در حال مذاکره است و آنها نمایندگان چه ملتی هستند.

تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند تصویری بود که آنها از کره شمالی داشتند، اینکه یک نفر از اوج دستور می دهد و بقیه اجرا می کنند. همه می ترسند و نیروهای امنیتی مراقب همه هستند. درحالی که یکسالی طول کشید تا زن شرمن متوجه شد ما نماینده یک جامعه چندصدایی هستیم و باید نظر و صدای همه اقشار تامین شود و یک اجماع ملی شکل بگیرد. روزی او به من گفت که ما قانع شدیم تمام مخالفت هایی که با گروه مذاکره کننده در داخل کشور عزیزمان ایران صورت می گیرد واقعی هست. تا پیش از آن فکر می کردند مخالفت های مجلس و دلواپسان جزئی از برنامه های ماست، ولی هنگامی که فهمیدند اینطور نیست تازه مذاکرات واقعی شروع شد. باید منطقی وجود داشته باشد که بتوانیم همه را راضی نگه داریم. تعاملات انسانی و فهم بهتر دولت ها از هم در حل و فصل پرسشها و اختلافات نقش بسزایی دارد.

ویزای فرودگاهی در رشد آمار گردشگری کشور عزیزمان ایران نقش بسزایی داشته هست، ولی صدور ویزا جهت اتباع کشورهای انگلستان و آمریکا کار مشکل هست. چرا؟

ویزا عامل مهمی در سفر گردشگران هست. آن ها نباید دغدغه اخذ ویزا داشته باشند، ولی مباحث امنیتی در صدور ویزا خیلی جدی است و دوستان ما در حوزه های امنیتی دغدغه های خودشان را دارند که وظیفه ارزش هست. در این عنوان باید به یک اجماع برسد و نیروهای امنیتی، اقتصادی و سیاسی به یک برداشت واحد برسند. آمریکا و انگلیس کشورهای حساسی جهت ما هستند و برخورد نیروهای امنیتی کاملا معقول و منطقی هست. به آن ها ویزای فرودگاهی نمی دهیم و سفیران ما نیز بدون استعلام قبلی نمی توانند برایشان ویزا صادر کنند. بخش کنسولی در تماس مداوم با وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی هست. در حالی در برابر اتباع بقیه کشورها دست سفیران جهت صدور ویزا باز است و قرار نیست کسی معطل ویزا بماند.

آیا مشکل صدور ویزا جهت اتباع انگلستان و آمریکا ربطی به اقدام متقابل آنها جهت اتباع ایرانی دارد؟

منظور از اجماع نیروهای سیاسی جهت تسهیل صدور ویزا جهت اتباع انگلستان و آمریکا همین امر هست. وظیفه وزارت امور خارجه به صورت مستقیم توسعه گردشگری نیست، وظیفه او صیانت از عزت کشور هست. ما هم در برابر این کشورها اقدام متقابل انجام می دهیم.

شرایط از بین بردن ویزا جهت کشورها چطور است؟

باید جلسه ای برگزار شود و همکاران سیاسی، اقتصادی و امنیتی به یک اجماع و فهم یکسان برسند که راجع به خیلی از کشورها صورت گرفته هست. در این جلسه هر کس باید از موضع خود به قضیه نگاه و از آن دفاع کند. باید همگی قانع شویم که اتباع کشور مورد نظر خطر ندارند یا اگر دارند در برابر منافعی که جهت کشور به همراه دارند قابل چشم پوشی است یا خیر. جهت نمونه هم اکنون راجع به اتباع عراقی چنین جلساتی در حال برگزاری است گرچه هنوز به نتیجه نرسیده. هر سال هزاران عراقی جهت زیارت به قم و مشهد سفر می کنند و جایز نیست در صف های طولانی ویزا منتظر بمانند. به علت پرسشها امنیتی هنوز نتوانسته ایم نیروهای امنیتی را راضی کنیم که ویزا را جهت عراقی ها از بین بردن کنند. البته عمل متقابل از بین بردن ویزا از سوی آن کشور نیز جهت ما مهم هست، ولی گاه آنقدر از بین بردن ویزا جهت ما صرف دارد که مساله را به طور خاص می بینیم.

نقش سفارتخانه های کشور عزیزمان ایران در خارج از کشور جهت جذب گردشگر چطور است؟

وزارت امورخارجه جهت خودش در حوزه گردشگری ماموریت تعریف کرده هست. یکی از وظایف نمایندگی های ما در خارج از کشور جذب گردشگر و کارهای فرهنگی هست. اینکه با مسؤولان گردشگری آن کشورها مذاکرات و ارتباط صورت گیرد و تسهیلات مورد نیاز جهت سفر اتباع آن ها به کشور عزیزمان ایران فراهم شود، از جمله این وظایف است.

سفارتخانه ها موظف به همکاری با بخش گردشگری هستند و هرکس این کار را نکند باید به صراحت بگویم قصور کرده هست. همچنین باید در معرفی فرهنگ و عرضه آن نیز تلاش کنند. جاذبه های کشور عزیزمان ایران را معرفی کنند، هفته های فرهنگی و نمایشگاه های صنایع دستی برگزار کنند. حتی در نمایشگاه های گردشگری شرکت کنند. در فنلاند نمایشگاه گردشگری برگزار می شود که خیلی پرطرفدار هست، در زمانی که من سفیر کشور عزیزمان ایران در فنلاند بودم تصمیم گرفتیم در این نمایشگاه شرکت کنیم. با پایتخت کشور عزیزمان ایران مذاکره کردیم و گفتند بودجه کافی جهت این کار وجود ندارد و ما تصمیم گرفتیم خودمان حضور پیدا کنیم، چون نمی شد آن را نادیده گرفت.

نمایشگاهی که روزانه ۸۰ هزار بازدیدکننده دارد حتی اگر در جذب گردشگر کمک نمی کرد محل خوبی جهت عرضه فرهنگ کشور عزیزمان ایران بود. یک غرفه ۲۰ متری گرفتیم و با صنایع دستی که داشتیم تزئین کردیم، بعد دیدیم کشورهای دیگر از غذاهای خود را به مردم می دهند و به این ترتیب کلی طرفدار پیدا کرده اند، مثل مصر که فلافل می داد. ما هم تصمیم گرفتیم شربت زعفران بدهیم و روی یک کاغذ دست نویس نوشتیم ضدافسردگی، آیا که فنلاند یکی از کشورهایی است که آمار افسردگی در آن بالاست. آنقدر این شربت زعفران طرفدار پیدا کرد که صف کشیده بودند. در بهار آن سال از طریق دو آژانس مسافرتی فنلاند بعد از سال ها ۴۵۰ گردشگر فنلاندی به کشور عزیزمان ایران سفر کردند، ولی متاسفانه همان سال اتفاق ۱۱ سپتامبر و بعد جنگهای افغانستان و عراق دوباره این مسیر را بست . می خواهم بگویم هنگامی که شرایط مهیا باشد با کمی خلاقیت می توان گردشگر جذب کرد.

دفتر کار عراقچی در نیم طبقه سوم یکی از ساختمان های بخش شماره هشت وزارت خارجه در میدان مشق هست. طبق مصوبه سال ۱۳۸۲ هیات دولت قرار بود وزارت امور خارجه از میدان مشق خارج و این محوطه به مرکز موزه های کشور تبدیل شود. چه شد؟

این بحث همچنان جاری هست. در سال های اخیر این منطقه توریست پذیر شده است است و به علت تبدیل ساختمان قزاقخانه به دانشگاه هنر، محل تردد دانشجویان نیز است و به علت ساختمان های قدیمی که دارد مکانی شده است جهت قدم زدن و تفریح گردشگران ایرانی و خارجی. به عقیده شخصی من وجود وزارت امورخارجه در این محوطه اتفاقا یکی از جاذبه های توریستی آن هست. در بسیاری از کشورهای دیگر هم همین است و هیأت دولت و نخست وزیر در ساختمان های قدیمی کار می کنند. گرچه بعضی دوستان می گویند که این ساختمان ها قدیمی است و کار کردن در آنها مصائب خاص خودش را دارد، ولی هنوز جای مناسب جهت انتقال وزارت امورخارجه پیدا نشده و کسی پیشنهادی هم نداده هست.

واژه های کلیدی: ایران | تصویر | ایرانی | تصویری | گردشگر | گردشگری | گردشگری | گردشگران | میراث فرهنگی | میراث فرهنگی

تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند... , گفت‌وگوی متفاوت از عباس عراقچی

تصویر هیأت آمریکایی از ایران، مانند… , گفت‌وگوی متفاوت از عباس عراقچی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه